Тісна співпраця з прямими стейкхолдерами, проведення виїзних занять на базі роботодавців є якісною складовою навчального процесу у вищій школі.2 листопада 2023 року магістранти групи ШВм-23-1 під керівництвом завідувачки кафедри технології і конструювання швейних виробів, д.т.н., проф., Світлани Кулешової, у супроводі канд. техн. наук, доц. Людмили Буханцової, канд. техн. наук, доц. Вікторії Мици, канд. техн. наук, доц. Галини Швець та аспірантки Оксани Хасанової відвідали підприємство ТОВ «К.С.Б.-Групп», що представляє ТМ «MFEST».
Високим попитом попиту серед людей, які бажають придбати креативний і оригінальний предмет гардероба, користується одяг з принтами. Знайти в магазинах одяг з відповідним малюнком досить складно, тому потрібною послугою є друк на футболках, світшотах, толстовках та інших речах. Можливість вибрати будь-який малюнок дозволяє використовувати їх як естетично привабливий одяг, а також в рекламних цілях або як елемент корпоративного стилю. Друк на футболках та інших предметах одягу пропонує ТМ «MFest».
Виїзне заняття з дисциплін «Комп’ютерні технології у галузі» та «Методологія розробки конкурентоспроможних виробів» проводив власник підприємства ТОВ «К.С.Б.-Групп», засновник ТМ «MFEST», Станіслав Кривулянський, який розповів студентам групи ШВм-23-1 про організацію виробництва, особливості замовлення виробів на підприємстві, роботи обладнання та різновиди операцій принтування, також висвітлив питання використання цифрових технологій при виробництві конкурентоспроможного одягу і дотримання інтелектуальної власності та авторського права.
У рамках дисципліни «Комп’ютерні технології у галузі» студенти розглядали тему «Можливості застосування даних мережі Інтернет у процесі проєктування та реалізації одягу».
Нанесення принтів на одяг практикується вже досить давно, але при фабричному серійному виробництві застосовується обладнання, яке дозволяє друкувати малюнок лише на великій кількості виробів. Поява сучасних технологій дозволила ТМ «MFest» виробляти таку продукцію невеликим тиражем, навіть у одному екземплярі. Для цього на підприємстві використовують сучасні технології оперативного кольорового друку на футболках та інших речах:
- прямий цифровий друк, що дозволяє наносити малюнок безпосередньо на тканину без проміжних носіїв, отримуючи зображення з великим ступенем деталізації, відмінним кольоровим відтворенням та широкою палітрою кольорів (до 65 тис. відтінків). Такий спосіб дозволяє навіть друкувати фото на футболці. Він застосовується тільки для натуральних тканин;
- трафаретний – що використовує пластизолеві або водні фарби, у тому числі з різними ефектами. Такий спосіб підходить тільки для світлих синтетичних тканин;
- сублімаційний – який використовує спеціальні фарби. При використанні цього методу можна нанести повнокольоровий малюнок на поліестерову тканину і зробити принт на всій футболці;
- шовкотрафаретний – на футболках, що відрізняється низькою вартістю, стійкістю нанесеного зображення та можливістю створення різних спецефектів;
- термотрансферний – що передбачає нанесення зображення на спеціальній монтажній плівці, вирізання його, та перенесення на тканину темного кольору за допомогою термопреса;
друк флексом, що також використовує для нанесення зображень на тканину термопрес, і дозволяє друкувати написи та нескладні зображення, як правило, 1…3 кольори.
На виробництві для кожної технології друку використовується спеціальне сучасне обладнання (принтери, термопреса, комп’ютери, плотери тощо), а також витратні матеріали, до яких належать спеціальні текстильні чорнила, що не містять токсичних речовин, шкідливих для здоров’я людини або кольорові плівки. Якщо потрібно друкувати на матеріалах з невідомими властивостями на підприємстві попередньо досліджують його, щоб знати параметри та режими друкування.
У рамках дисципліни «Методологія розробки конкурентоспроможних виробів» магістранти ознайомилися із цифровими тенденціями при виробництві конкурентоспроможного одягу, що дозволило побачити практичне використання штучного інтелекту для покращення аналізу даних та поліпшення продажів шляхом прогнозування тенденцій. Крім того, Станіслав Кривулянський розповів про місію та бачення свого підприємства, складнощі, що виникали у результаті створення конкурентного бізнесу, особливості ведення бізнесу на український та європейський ринки, розкрив сутність різниці між конкурентоспроможними виробами на ці ринки.
Студенти були зацікавлені особливостями діяльності ТМ «MFEST», а опісля поділилися своїми враженнями.
Володимир Харламов: «На екскурсії особисто для мене було найбільш цікавим знайомство з власником цього бізнесу, як будується робота на даному міні підприємстві, принцип роботи деяких агрегатів, з чого він почав свій шлях у цьому напрямку, які технології вони використовують, також деякі нюанси цього бізнесу. На перших етапах, я так зрозумів, що він виконував сам усі процеси та з розширенням більше став виконувати роботу, яка пов’язана з менеджментом. Також цікаво, що, так би мовити хобі, переросло в прибутковий бізнес, який в перспективі планує масштабуватися на міжнародний ринок».
Альона Дякова: «Виробництво mfest.com.ua спеціалізується з виготовлення друку на різному асортименті виробів, а саме світшоти, футболки, кепки, шкарпетки, чашки та інше, на ринку праці вже 10 років, починалося з маленького друку на футболках як хобі. Сподобалося, що власники поважають інтелектуальну власність та авторські права. У той же час ціни готового виробу зорієнтовані на нашого споживача.
Дизайн принтів можна замовити за власними уподобаннями або власним ескізом, вразило, що замовити принт на одязі можливо як одного екземпляра, так і партії. Заявка приймається та виконується швидко (протягом 1-2 днів), незалежно від того, чи потрібно пошиття індивідуальне, чи ні. Це дозволяє бути на рівні серед конкурентів».
Романенко Любов: «Цікаво, що ТМ «MFEST» за джерело пошуку ідей для принту використовує інноваційні технології, а саме штучний інтелект. На підприємстві мені найбільше сподобалось, що власники цінують інтелектуальну власність і хочуть отримувати відповідні кошти за неї; у процесі перед початком виконання замовлення перевіряють матеріал на якість та використовують якісну фарбу. Практичним є те, що друк на вироби наноситься безпосередньо, коли вже є замовлення. На підприємстві також відстежується попит серед населення, що дозволяє йому бути конкурентоспроможним. Мета ТМ «MFEST»: вийти на європейський ринок, але вони отримували замовлення навіть із Малайзії, доставка тривала 6 днів – це вражає!»
Магістранти та викладачі висловлюють величезну подяку керівництву підприємства за можливість детально познайомитись із виробництвом, сучасними технологіями нанесення принтів на текстильні матеріали та іншою корисною інформацією. Щиро дякуємо власнику ТОВ «К.С.Б.-Групп» Станіславу Кривулянському за співпрацю, за те, що є яскравим прикладом для магістрантів у наслідуванні, саморозвитку і вдосконаленню своїх професійних навичок та підтримує співпрацю з Хмельницьким національним університетом у питаннях науково-освітньої діяльності для спеціальності 182 «Технології легкої промисловості».
Кафедра технології і конструювання швейних виробів
Світлана Кулешова, д.т.н., проф., завідувачка кафедри технології і конструювання швейних виробів,
Людмила Буханцова, к.т.н., доц.,
магістранти гр. ШВм-23-1