Ви зараз переглядаєте УЧАСТЬ ВИКЛАДАЧІВ КАФЕДРИ У ОСВІТНЬОМУ ХАКАТОНІ «CULTURAL HERITAGE & SUSTAINABILITY»

УЧАСТЬ ВИКЛАДАЧІВ КАФЕДРИ У ОСВІТНЬОМУ ХАКАТОНІ «CULTURAL HERITAGE & SUSTAINABILITY»

  • Категорія запису:Новини

20 грудня в Хмельницькому національному університеті відбувся завершальний етап Освітнього хакатону «Cultural heritage and sustainability». Експертами проєкту від кафедри були Оксана ЗАХАРКЕВИЧ та Юлія КОШЕВКО. Координатор – Олена ЖУКОВА, експерт якості вищої освітив галузі культури і мистецтва НАЗЯВО, керівник Центру музеєзнавства, освітній менеджер хакатону.

Основне питання хакатону: «Як через культурну спадщину можна відтворити та розвивати наші території?». Оскільки культурна спадщина в Україні управляється через музеї, заповідники або громади, на території яких є спадщина, тому нашими шановними гостями були представники саме цього культурного сектору (керівники музеїв, заповідників, об’єктів культурної спадщини, музейно-культурних комплексів, культурно-освітніх організацій тощо).

Для того, щоб реалізувати цей проєкт був підписаний меморандум про партнерство між Хмельницьким національним університетом та Департаментом інформаційної діяльності культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА, Центром розвитку музеєзнавства і пам’яткознавства, УФТІ, музейно-культурним комплексом і громадською організацією «АртОборона». Більшість проєктів розвитку подаються саме через громадські організації, які є драйверами проєктного розвитку території та працюють у культурній сфері.

Метою освітнього хакатону є зміна підходів у роботі зі спадщиною, сприяння створенню сучасних конкурентоспроможних проєктів, сталий розвиток, музеїв, заповідників та громад зі спадщиною окремо взятого пілотного регіону – Хмельницької області.

Цей проєкт профінансовано Goethe-Institut, програмою стабілізаційного фонду культурного сектору України, оскільки суспільство прекрасно розуміє, що після закінчення військових дій, основні кошти підуть на підтримку культурної сфери та розвитку культурної спадщини. Отримавши грантові кошти, керівники проєкту протягом місяця розробляли та готували програму навчального хакатону, яка включала в себе розробку навчального матеріалу, презентацію, графічний дизайн і друк всіх навчальних матеріалів, які були використані під час навчання.

Як заключний етап, у період з 12 по 16 грудня 2022 року, відбувся 5-денний інтенсив (вісім навчальних годин кожного дня). До реалізації хакатону було долучено вісім тренерів, які представляли різні наукові сфери недотичні до музейництва та культурної спадщини: IT-технології та програмована електроніка, 3D-друці MediaArt, автоматизоване управління та візуалізація одягу. Все це робилося в рамках і з задачами спроєктувати розвиток територій через долучення сучасних інноваційних технологій інтерпретації культурної спадщини. Учасники дізналися як інтерпретувати музейні експонати та чому важливо «змусити спадщину говорити» з відвідувачами. Попрацювали з програмами, які дозволяють реконструювати та моделювати одяг. Розглянули те, як сучасні технології інтер’єрного дизайну застосовуються у роботі зі спадщиною та на конкретних прикладах проаналізували можливості експозиційного дизайну.

Всі тренери, які приймали участь у проєкті, отримали сертифікати освітнього хакатону.